רשלנות רפואית
המדריך המלא לחישוב פיצויים בגין רשלנות רפואית- על פי מחושב גובה הפיצויים שמגיע למטופל, כיצד מחושבים גורמים לא ממוניים כמו כאב וסבל, מה ההבדל בין נכות תפקודית ונכות רפואית, כיצד משפיע גיל המטופל על גובה הפיצויים ואיך מחושב שכרו. וגם, כיצד מחושב גובה הפיצויים בהתחשב במצב רפואי קודם, והאם מגיע למטופל פיצויים עבור עזרה של צד ג' גם אם הוא לא משלם בעבור סיוע זה?
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

כיצד מתבצע חישוב פיצויים בתביעה בגין רשלנות רפואית – משרד עורכי דין אריאלה גפן

כיצד מתבצע חישוב פיצויים ברשלנות רפואית?

אחד הדברים החשובים שכל תובע בתביעת נזיקין צריך להיות מודע להם הוא, כיצד מחושב גובה הפיצויים ברשלנות רפואית שיקבל במידה ויזכה.

בדרך כלל חישוב פיצויים בגין גורמים ממוניים כמו אובדן כושר, נכות או פגיעה תפקודית קל יותר לחשב, מכיוון שהוא מתבצע על פי נוסחאות ברורות, אולם כשמדובר ברשלנות רפואית הגורמים עשויים להיות מעט אמביוולנטיים ולהשפיע על אופן חישוב הפיצויים.

גורמים שונים כמו קיצור תוחלת החיים שנגרמה למטופל כתוצאה מהרשלנות הרפואית אינם חד משמעיים ונתונים להחלטת גורמים רפואיים מטעם בית המשפט ולפסיקתו.

חישוב הפיצויים ברשלנות רפואית – מה העיקרון המנחה את בית המשפט בפסיקת גובה הפיצויים?

גובה הפיצויים נפסק על פי עיקרון "השבת המצב לקדמותו". זאת אומרת, שבית המשפט פוסק על פי מצבו הראשוני של התובע, לפני מועד התרחשות הרשלנות הרפואית, תוך שהוא מתחשב בנזקים  נוספים, שאינם ממוניים, כמו נזקים נפשיים וכאב וסבל.

מכיוון שמדובר בסוגיה מורכבת, בית המשפט קבע שיש לבחון כל מקרה לגופו, אולם יש לחשב את גובה הפיצויים ככפול מגובה הפיצויים שהיה נקבע בתביעת נזיקין בגין תאונת דרכים.

חישוב הפיצויים ברשלנות רפואית

שיעורי נכות נמדדים באחוזים על סמך חוות דעת רפואיות של מומחים מטעם בית המשפט או על סמך אחוזי הנכות שנקבעו למטופל על ידי המוסד לביטוח לאומי ובהתאם לפרוטוקול מסודר שמגדיר אילו אחוזי נכות מגיעים לכל פגיעה, נזק או פציעה.

על סמך אחוזי הנכות הללו מחושבת הפגיעה בשכרו של הנפגע רטרואקטיבית. על סמך פסק דין "אטינגר" נקבעים הפסדי שכר עבור "שנים אבודות", שמאפשר קביעת פיצויים למי שנתמך, אם ישנו, על ידי המטופל שנפגע מרשלנות רפואית.

לצד חישוב זה נעשה חישוב נוסף באשר לאובדן כושר העבודה של הנפגע, ולעתים אף לפסילת מקצוע.

כשכל הנתונים הללו נלקחים בחשבון ניתן לקבוע את הפגיעה הנוכחית והעתידית של הנפגע ואת גובה הפיצויים שמגיעים לו (קיימת תקרת תשלום יומית).

חשוב לדעת, שבמידה והמטופל נפטר, גם אם כתוצאה מהרשלנות הרפואית, גובה הפיצויים יהיה נמוך יותר, להבדיל ממה שרבים נוטים לחשוב, זאת מכיוון שלא נדרשים טיפולים רפואיים בעתיד, עזרה מצד שלישי וכדו'.

חישוב הפיצויים ברשלנות רפואית – האם גילו של הנפגע משפיע על גובה הפיצויים?

בית המשפט לוקח בחשבון, שככל שהמטופל צעיר יותר, הוא עלול לסבול ולהיות מושפע מהנזקים והנכות שנגרמו לו כתוצאה מהרשלנות הרפואית פרק זמן ממושך יותר. מצד שני, ככל שהנפגע צעיר יותר, עומדות לרשותו שנים רבות יותר לרכוש השכלה ומקצוע, וגם את העובדה הזו בית המשפט מביא בחשבון בחישוב גובה הפיצויים, בהתבסס על אחוזי הנכות והפגיעה התפקודית של הנפגע כמובן.

גובה הפיצויים שבית המשפט קובע בעבור הפסדי שכר עתידיים, תשלומי פנסיה, עלויות עבור הוצאות רפואיות שנדרשות לטיפול במחלה והחמרה אפשרית בעתיד נקבעים על סמך גובה תוחלת החיים הממוצעת ובשכר הממוצע במשק.

חישוב הפיצויים ברשלנות רפואית – מה ההבדל בין נכות רפואית ונכות תפקודית?

הנכות הרפואית מוגדרת כנכות שלא פוגעת בתפקודו של הנפגע או ביכולתו להתנהל באופן עצמאי ללא תלות, כמו צלקות, שיניים שבורות, פגיעות אסתטיות וכדו'.

לעומת זאת, נכות תפקודית היא נכות שפוגעת ביכולתו של הנפגע לתפקד באופן נורמטיבי, או באופן שהיה רגיל אליו לפני הפגיעה, משבשת את אורחות חייו ואף מאלצת אותו להיעזר בגורם שלישי. דוגמאות לפגיעות תפקודיות נפוץ לראות בתחום האורתופדיה, הנוירולוגיה, הקרדיולוגיה, הפסיכיאטריה ועוד.

ככל שהנכות התפקודית גבוהה יותר, כך ייקבעו לנפגע אחוזי נכות רפואית גבוהים יותר, אולם היחס אינו פועל באופן הפוך. מסיבה זו, לעתים עשוי לקבוע בית המשפט פיצויים על סמך הנכות התפקודית של הנפגע, ולאו דווקא על סמך הנכות הרפואית, מה שיכול לשחק לטובתו או לרעתו.

חישוב הפיצויים ברשלנות רפואית – חישוב הפגיעה בשכרו של הנפגע

פגיעות שונות עלולות להשפיע על יכולת השתכרותו של הנפגע. על מנת לחשב את הפיצויים שמגיעים לו בגין אובדן שכר, מסתמך בית המשפט על שכרו הממוצע עד למועד הפגיעה, כשנלקחים בחשבון גם הפסדי השכר העתידיים שצפויים לו.

כשמדובר בקטינים, שכרם מחושב על פי השכר הממוצע במשק, ועשוי להגיע למיליוני שקלים.

חישוב פיצויים בהתחשב במצב רפואי קודם של הנפגע

במידה ומצבו הרפואי של הנפגע לא היה תקין לחלוטין עד למועד הפגיעה, יחושבו הפיצויים באופן יחסי, כך שיקוזזו מהם הפסדי שכר עתידיים בגין מצבו הרפואי הקודם מתוך ההנחה, שהשתכרותו העתידית הייתה נפגעת ממילא.

חישוב הפיצויים ברשלנות רפואית חישוב פיצויים עבור עזרה מצד שלישי

כשהנפגע סובל מנכות שדורשת ממנו להיעזר בצד שלישי, בית המשפט ייקח בחשבון את עלותה המשוערת של העזרה שיזדקק לה. גם אם בן משפחה מסייע לו, והוא אינו נדרש לשלם על כך, זכאי הנפגע לאותם פיצויים בגין עזרת צד ג'.

לסיכום,

גובה הפיצויים המחושבים בגין תביעת רשלנות רפואית מורכבים ממספר גורמים, חלקם ממוניים וחלקם לא. בגלל המורכבות של תביעת רשלנות רפואית ההמלצה היא לפנות לעורך דין שמתמחה בתחום זה באופן ספציפי.

 

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג תובעים שנפגעו עקב רשלנות רפואית ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע. 

משרד עורכי דין  רשלנות רפואית – אריאלה גפן, עורכת דין

במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

 

אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או בוואטסאפ במייל  ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט  https://gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין
והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו
בכל צורה שהיא

 

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן