רשלנות רפואית
כל מה שצריך לדעת על חוות דעת רפואית בתביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית- המדריך המלא. באילו מקרים נדרש להציג חוות דעת רפואית בתביעת רשלנות רפואית? האם זה יכול לחזק את התביעה? מי משלם על חוות דעת רפואית? וגם, באילו מקרים בית המשפט ממנה רופא מומחה מטעמו, ומה זה אומר?
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

חוות דעת רפואית לצורך תביעה בגין רשלנות רפואית – משרד עורכי דין אריאלה גפן

חוות דעת רפואית לצורך תביעה בגין רשלנות רפואית

בכל תביעה בגין רשלנות רפואית רשאי התובע להביא חוות דעת רפואית, שמהווה סימוכין לטענותיו שחתומים על ידי רופא מומחה בתחום שבו אירעה הרשלנות הרפואית.

חוות דעת רפואית שמתלווה לתיק התביעה מעניקה לתובע יתרון ומחזקת את טענותיו. אף על פי שאין חובה לצרף אותה לתיק התביעה, בהעדרה, התביעה עלולה להיכשל או שבית המשפט עלול להפחית מסכום הפיצויים שמגיעים לנפגע.

במקרים מסוימים רשאי בית המשפט אף לדחות תביעה מפאת העדר חוות דעת רפואית.

מי רשאי לתת חוות דעת רפואית בתביעה בגין רשלנות רפואית?

רופאים שרשאים לתת חוות דעת רפואית הנם רופאים בעלי תואר מומחה, ששמם מופיע ברשימת הרופאים המפורסמת לפי תקנה 34 לתקנות הרופאים.

על פי אילו קריטריונים יש לבחור את הרופא המומחה?

בתביעת רשלנות רפואית מומלץ להיעזר ב- עורך דין רשלנות רפואית שמתמחה בתחום זה. אם לעורך הדין יש מוניטין בתחום והוא מנוסה מספיק, סביר להניח שהוא יפנה את התובע אל רופא מומחה בתחום הרלוונטי לתביעה, כזה שהוא מכיר ויש להם ניסיון משותף מתביעות קודמות.

אם הרשלנות הרפואית גרמה לנזקים בתחומים שונים, מומלץ להצטייד בחוות דעת רפואית ממספר מומחים.

פרט לכך, יש לבחון מספר קריטריונים בבחירת הרופא המומחה שאליו פונים לצורך קבלת חוות דעת רפואית:

• תחום ההתמחות של הרופא- רופא שמתמחה בפציעות כתף עשוי שלא להיות הכתובת הנכונה עבור פציעת ברך, ואילו רופא שמתמחה בטרשת נפוצה לא בהכרח יתמחה בפרקינסון. יש לבחור את הרופא בהתאם להתמחויות הספציפיות שלו, וככל שההתמחות שלו תהייה יותר רלוונטית לפגיעה של התובע, כך חוות הדעת שלו תיראה אמינה יותר בעיני בית המשפט ותחזק את התביעה.

• המוניטין של הרופא וניסיונו במתן חוות דעת לבית משפט- רופאים מסוימים מנוסים במתן חוות דעת רפואית לתביעות בגין רשלנות רפואית. את חלקם המערכת המשפטית מכירה ומעריכה, ושמם הולך לפניהם הודות למוניטין שצברו בתחום ההתמחות שלהם.

האם גם ההגנה רשאית להביא רופא מומחה מטעמה?

בתביעות נזיקין מאוד נפוץ שגם ההגנה מבקשת חוות דעת רפואית של רופא מומחה מטעמה. המטרה של ההגנה היא מן הסתם להפריך את טענות התביעה, אולם לא תמיד זה מצליח.

במקרים בהם קיימת סתירה בין חוות הדעת של המומחים מטעם ההגנה והתביעה, בית המשפט רשאי למנות רופא מומחה שלישי מטעמו, אשר על סמך חוות דעתו תינתן הפסיקה בתיק.

מתי בית המשפט ממנה מומחה מטעמו לצורך חוות דעת רפואית?

בית המשפט יוצא מנקודת הנחה כי מומחיות הרפואה היא נושא שלא ניתן להבינו על ידי עיון בספרות המקצועית לצורך קבלת מידע וקביעת פסק דין, ומסיבה זו הוא משאיר את מלאכת חוות הדעת למומחה בתחום הרפואה שהוא ממנה באחד מן המקרים הבאים:

• כשקיימת אי הסכמה בין הצדדים, וכל צד נסמך על חוות דעת רפואית שסותרת את השנייה.

• במקרים בהם קיים ספק באשר להתרחשותה של רשלנות רפואית.

• במקרים בהם לתביעה אין חוות דעת רפואית, ובית המשפט זקוק לכך לצורך קביעה.

• כאשר קיים חשד מצד בית המשפט באשר לאובייקטיביות חוות הדעת שהוצגו בפניו מטעם התביעה וההגנה.

• כאשר בית המשפט זקוק למידע נוסף לצורך פסיקה (במקרים אלו, בית המשפט אף יגדיר לרופא המומחה מטעמו אילו שאלות לשאול ומה בדיוק עליו לבדוק).

האם חוות הדעת הרפואית כרוכה בתשלום?

חוות דעת רפואית מטעם התביעה משולמת על ידי התובע, אולם במידה ובית המשפט פוסק לטובתו, הוא מקבל פיצוי עבור הוצאות המשפט וההוצאות הרפואיות שנדרשו ממנו בעקבות הפציעה, לרבות חוות דעת רפואית.
באופן דומה חוות דעת רפואית מטעם התביעה משולמת מכיסם של הנתבעים. אם נפסק פסק דין לטובתם, התובע ייאלץ לשלם על כך מכיסו.

כאשר בית המשפט ממנה רופא מומחה מטעמו, עלותה נגבית באופן שווה משני הצדדים, התביעה וההגנה, ומוענקים פיצויים בגינה בהתאם לפסק הדין שנקבע בהמשך.

חשוב לדעת,

2 הצדדים רשאים לשנות את טענותיהם לאחר שניתנה חוות דעתו הרפואית של הרופא מטעם בית המשפט. את שינוי הטענות ניתן לערוך ללא אישור מבית המשפט עד 15 יום מהצגת חוות הדעת.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג תובעים שנפגעו עקב רשלנות רפואית ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע.

משרד עורכי דין נזיקין – אריאלה גפן


במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים ב-תביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או בוואטסאפ במייל ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט https://gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן