עורך דין מוסד לביטוח לאומי
בתביעת רשלנות רפואית מוטל על התביעה נטל הוכחת הקשר הסיבתי שבין ההליך הרפואי שבוצע לנזק שבגינו תובע המטופל פיצויים. כיצד ניתן להוכיח את הקשר הסיבתי, על פי אילו קריטריונים שופט בית המשפט את הרופא המטפל, ומדוע מומלץ להיעזר בעורך דין שמתמחה ברשלנות רפואית לצורך הוכחת הקשר הסיבתי.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

על חשיבות הוכחת הקשר הסיבתי בתביעת רשלנות רפואית – משרד עורכי דין אריאלה גפן

על חשיבות הוכחת הקשר הסיבתי בתביעת רשלנות רפואית

הקשר הסיבתי ברשלנות רפואית – בתביעות בגין רשלנות רפואית נדרש מהתביעה להוכיח את הקשר הסיבתי שבין ההליך הרפואי שבוצע למטופל לבין הנזקים שהוא טוען שנגרמו לו בגינו. במידה והוכחת הקשר הסיבתי אינה משכנעת דיה, בית המשפט ייטה לדחות אותה, אולם אם תהיה משכנעת מספיק (51%), בית המשפט יפסוק בגינה פיצויים לטובת המטופל. במקרי רשלנות רפואית כדאי ורצוי להתייעץ עם עורך דין ממולץ לרשלנות רפואית

הוכחת הקשר הסיבתי הנה מורכבת ומצריכה ידע משפטי ורפואי נרחב. פרט לכך, תביעות בגין רשלנות רפואית הנן מורכבות ומצריכות מיומנות רבה. אם קיים אצלכם חשש שהתרחשה רשלנות רפואית שגרמה לכם לנזק, התייעצו רק עם עורך דין מיומן ומנוסה, שמתמחה בתביעות נזיקין בגין רשלנות רפואית.

בתביעות רשלנות רפואית נחלק הקשר הסיבתי לשני חלקים: קשר סיבתי עובדתי וקשר סיבתי משפטי.

מהו קשר סיבתי עובדתי?

הקשר הסיבתי העובדתי בוחן האם ללא ההליך שבוצע, עדיין היה נגרם למטופל הנזק שבגינו הוא תובע את הגורם הרפואי, האם הנזק היה משתנה (גדל או פוחת) לו היו בוחרים בהליך אחר או נמנעים מההליך שבוצע לחלוטין, והאם הרופא באופן סביר נקט בטיפולי מנע מסוימים בהתאם, כמו הפנייה המטופל לבדיקות מקדימות או בדיקות מקיפות יותר בהתאם לגילו או למצבו הרפואי.

מתי לא ניתן לקבוע קשר סיבתי עובדתי?

הקשר הסיבתי העובדתי לא תמיד מובהק, מכיוון שפעמים רבות ניתן לראות שמספר רופאים נוקטים בדרכי פעולה זהות. במקרים אחרים, הנזק שנגרם למטופל הוא תוצאה של מספר הליכים או טיפולים, ועל כן לא ניתן להצביע על גורם רפואי אחד שאחראי לנזקים שנגרמו לו.

מהו קשר סיבתי משפטי?

קשר סיבתי משפטי לא מסתפק בקשר הסיבתי העובדתי, ובוחן האם הנזק שבגינו תובע המטופל את הגורם הרפואי, היה כלול בטווח הסיכון הצפוי על פי 3 קריטריונים: מבחן הסיכון, מבחן הציפיות ומבחן השכל הישר.

מבחן הסיכון – מבחן הסיכון קובע האם הרופא הפר את חוק זכויות החולה ואת חובת ההסכמה מדעת כאשר לא חשף בפני המטופל את כל הסיכונים שכרוכים בהליך הרפואי שהוא עומד לעבור. במידה ולא ניתן למטופל כל המידע הרלוונטי, ייתכן שלא לקח בחשבון גורמים שונים כמו סיכונים, סיכויי החלמה והתאוששות וכדו' כחלק מסל השיקולים שלו, ולו היה מודע להם, ייתכן שהיה בוחר לוותר על ההליך הרפואי. גם העדר חלופות טיפוליות בהסכם מדעת הנו הפרה של חוק זכויות החולה ונחשב לרשלנות רפואית.

מבחן הציפיות – מבחן הציפיות קובע האם הרופא היה מודע לסיכונים שמולם עומד המטופל והאם ניתן היה לצפות ממנו לדעת אותם. הנזק שבגינו תובע המטופל במקרה זה מחולק ל- 4 גורמים: זהות המטופל, סוג הנזק שהוא תובע בגינו, היקף הנזק שנגרם לו והאופן שבו נגרם לו הנזק. שילוב 4 הגורמים הללו, הוא שקובע האם הרופא עבר או נכשל במבחן הציפיות. במקרים מסוימים עשוי הרופא להיות מודע לנזק צפוי, אולם הוא לא מודע לגודלו, ובכך בית המשפט נוטה להתחשב.

מבחן השכל הישר – מבחן השכל הישר מהווה חלק משמעותי בכל תביעה בגין רשלנות רפואית, והוא בוחן קשר סיבתי שבין אירועים חריגים שלא ניתן היה לצפות ובעלי השפעה מכריעה על הנזק שאירע, כמו רעידת אדמה, הפסקת חשמל, מכשור רפואי שלא עבד כראוי וכדו'. זהו המבחן העמום ביותר מבין השלושה באשר להוכחת הקשר הסיבתי המשפטי.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בקבלת פיצויים מרביים בתביעות רשלנות רפואית עבור לקוחותיו נגד בתי חולים, רופאים, קופות חולים ומייצג תובעים שנפגעו עקב רשלנות רפואית ברגישות רבה עם ליווי צמוד, יחס אישי ומקצועי לכל אורך המאבק המשפטי.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין בגין רשלנות רפואית וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק כתוצאה מהרשלנות הרפואית ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר ברשלנות רפואית ואת הנזק שנגרם לנפגע.

משרד עורכי דין נזיקין – אריאלה גפן

זקוקים ל-עורך דין רשלנות רפואית – במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות רשלנות רפואית באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי עבור הנפגע.

אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או בוואטסאפ במייל ariella@gefen-law.com או באתר האינטרנט https://gefen-law.com

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין
והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו
בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן