משרד עורכי דין נזיקין
עצמאי במקרה ונפצעת או חלית במהלך עבודתך כעצמאי דע לך שיש לך זכויות משפטיות אשר יכולות להקנות לך קבלת פיצויים כספיים או גמלת נכות מהמוסד לביטוח לאומי.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

?דמי פגיעה לעצמאי – מה הפיצוי שמגיע לך

אם אתה עצמאי ונפגעת במהלך עבודתך, הנך זכאי על פי החוק לפנות למוסד לביטוח לאומי, ולקבל דמי פגיעה לעצמאים אשר עברו פגיעה בעבודה ועקב כך אינם מסוגלים להמשיך ולהתפרנס כרגיל. החוק נועד להגן על העובדים העצמאיים, ולהבטיח להם סיוע כלכלי במקרה של תאונה או מחלת עבודה, עד שיוכלו לחזור לעבודתם או עד להסדרת מעמדם כנפגעים, נכים או הסדרת פיצויים אחרים.

 

 

?מה מגיע לעצמאי שנפגע או חלה

 

דמי פגיעה לעצמאים משולמים עבור התקופה שבה המבוטח לא עבד ונזקק לטיפול רפואי (בניכוי 12 ימי ההיעדרות הראשונים), ולכל היותר עד לתקופה של שלושה חודשים (91 יום).

סעיף 97 לחוק הביטוח הלאומי קובע כי שיעור דמי פגיעה לעצמאי ליום הוא 75% מהכנסת העובד החייבת בדמי ביטוח במהלך שלושת החודשים שקדמו לפגיעה ולהפסקת העבודה. התנאי לקבלת הפיצוי הוא שבזמן הפגיעה העובד היה רשום במוסד לביטוח לאומי כעצמאי ושילם את דמי הביטוח במועד.

?איך מגישים תביעה לביטוח לאומי לדמי פגיעה

כדי לקבל את התשלום עבור הפגיעה, יש להגיש תביעה לביטוח לאומי בתוך שנה ממועד הפגיעה או הופעת המחלה. מדובר בהליך מורכב בו לכל מסמך שיוגש יש חשיבות רבה לגבי סכום הפיצויים שיאושר בסופו של דבר, ולכן מומלץ להיעזר בעורך דין.

יש למלא טופס תביעה לביטוח לאומי, להצהיר על פרק הזמן שבו לא עבד העצמאי (או צומצמה עבודתו) כתוצאה מהפגיעה, לפרט את נסיבות הפגיעה ופרטים על הטיפול הרפואי שעבר. בנוסף, חשוב גם למלא טופס מתן טיפול רפואי ראשוני לעצמאי שנפגע בתאונת עבודה, ולמסור אותו לקופת החולים שבה הוא חבר, וכן דו"ח מיון מבית החולים שבו טופל מיד לאחר התאונה או כל דו"ח רפואי רלוונטי אחר.

הבטח את זכויותיך- הגש תביעה רק עם עורך דין המתמחה בתחום

חוקי העבודה והבריאות במדינת ישראל באים להבטיח את זכויותיך כעובד עצמאי במידה ונפצעת או חלית כתוצאה מעבודתך ונמנע ממך להמשיך ולעבוד כרגיל. למרבה הצער, מוסדות וגופים שונים נוטים להתחמק מלשלם לעצמאיים את הפיצוי המגיע להם על פי חוק- ולכן חשוב ביותר לפנות מייד ובהקדם האפשרי לעורך דין בעל ניסיון בתחום, שיבטיח את זכויותיך מול הביטוח הלאומי (ובתי המשפט בהמשך ההליך), וידאג שתקבל את הפיצויים המגיעים לך במלואם.

ייצוג משפטי לעצמאים נגד המוסד לביטוח לאומי – אריאלה גפן, עורכת דין

אריאלה גפן עו"ד המתמחה בנזיקין ומייצגת נפגעים עצמאיים בתביעות נגד המוסד לביטוח לאומי. לעורכת הדין אריאלה גפן נסיון משפטי רב בהתמודדות מול המוסד לביטוח לאומי כאשר המשרד מוביל את כל ההליכים הנדרשים לצורך מימוש זכויות לקוחותיו על מנת שיקבלו את מירב הפיצויים בגין נזקי גוף ורכוש וגם יקבלו שקט נפשי ע"י משרד עורכי דין מקצועי, מיומן שנותן יחס אישי לכל לקוח ולקוח.

 

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקין בגין דמי פגיעה של עצמאיים, וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר את הנזק או הנכות שנגרמה לנפגע. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות נגד המוסד לביטוח לאומי באופן מקצועי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן