עורך דין תאונות דרכים

20 שנות ניסיון מומחיות בתביעות תאונות דרכים - הבטחון שלך בהצלחה בתביעת נגד וולט

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

תאונת דרכים שליח וולט

  • משרד עורכי דין מוביל בתביעות תאונות דרכים עם מעל ל 20 שנות ניסיון והתמחות בתאונות דרכים של שליחי וולט
  • עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתאונות דרכים 
  • תשלום שכר טרחה מבוסס הצלחה. לא זכית – לא שילמת 
  • ליווי אישי וצמוד של עו"ד אריאלה גפן מומחית בתאונות דרכים עם ניסיון משפטי באלפי תביעות תאונות דרכים.

לשיחת ייעוץ ראשונית עם עורכת הדין אריאלה גפן – אנא השאירו פרטים עוד היום

תאונת דרכים שליח וולט

נפגעת בתאונת דרכים בהיותך שליח של וולט אתם חייב משרד עורך דין תאונות דרכים שיילחם עבורך לקבל את הפיצוי הכספי המרבי

במאמר שלפניכם ננסה להסביר את חשיבות ההתייעצות עם עורך דין תאונות דרכים לאחר אירוע תאונת הדרכים של שליח וולט או כל חברת שליחויות אחרת וההשפעה הישירה שיש לכך על הפיצוי הכספי שמגיע לשליח והמשך חייו התקינים

תאונת דרכים של שליח וולט

לצערנו הרב בשנים האחרונות תאונות דרכים עם מעורבות של שליחי וולט נמצאות במגמת עליה, כך גם חברת וולט (WOLT) הקימה מערך שלם לקידום הבטיחות בדרכים ושיפור תרבות הנהיגה.   כיום כולנו רואים יותר ויותר שליחים של חברת וולט, לבושים בצבעי שחור ותכלת כיום כולנו רואים יותר, ורוכבים על כלי רכב דו גלגליים שונים לצורך איסוף ומסירת משלוחי מנות מזון ללקוחות, כאשר לרוב השליחויות מתבצעות  עם כלי רכב כגון אופנועים, קטנועים, אופניים חשמליים, אופניים רגילים, וכיו"ב.

אולם, לצערנו הרב ישנם לא מעט שליחים של וולט שמעורבים בתאונות דרכים במהלך עבודתם, ונפגעים עקב כך בנזקי גוף שונים. חלקם נאלצים לעתים להפסיק לעבוד עקב תאונת הדרכים, בין באופן זמני ובין באופן ממושך, ועקב כך גם נבצר מהם להשתכר למחייתם במקרים רבים אחרים כאשר מדובר בתאונות דרכים קשות יותר מתקשים השליחים שברובם צעירים לחזור למסלול חיים תקין עקב הפגיעה הפיזית העלולה להתבטא בנכות רפואית ותפקודית.

בנסיבות אלו, צפה ועולה השאלה הטבעית והמתבקשת כנגד מי שליחי וולט יכולים להגיש תביעת פיצויים בגין הנזקים השונים שנגרמו להם עקב תאונת הדרכים.

הדברים אמורים במיוחד לאור העובדה שהמדובר בתאונת דרכים שאירעה במהלך עבודתם של שליחי וולט, ועל כן היא עשויה להיחשב גם כתאונת עבודה לפי החוק, שמזכה בקבלת זכויות שונות שמגיעות לנפגעי עבודה מטעם המוסד לביטוח לאומי ("המל"ל").

כאן גם המקום לציין ולהדגיש כי השליחים של חברת וולט אינם מועסקים על ידה במעמד של עובדים שכירים, כי אם כעובדים עצמאיים (נכון לפברואר 2022). כתוצאה מכך, הם אינם זכאים לקבל ממנה את כל הזכויות הסוציאליות שעובדים שכירים זכאים לקבל מהמעסיקים שלהם, לרבות תשלום דמי ביטוח לאומי עבורם, ועל כן הם יהיו זכאים לקבל את הזכויות שניתנות מטעם המל"ל (המוסד לביטוח לאומי), לרבות זכויות נפגעי עבודה, בתנאי שהם נרשמו במל"ל כעובדים עצמאיים ושילמו לו בעצמם דמי ביטוח לאומי.

עם זאת, וכפי הנראה נוכח הביקורת שהוטחה בחברת וולט על רקע זה, היא החלה החל מיולי 2021 לבטח על חשבונה את השליחים שלה בפוליסת ביטוח שליחים. מדובר בסוג של ביטוח תאונות אישיות, אשר נועד לפצות את השליחים בגין נזקי גוף מתאונות לרבות תאונות דרכים שנגרמו להם תוך כדי עבודתם כשליחים של וולט. חשוב לציין כי ביטוח השליחים של וולט מכסה מקרי מוות כתוצאה מתאונה או נכות צמיתה מתאונה.

מכל האמור לעיל עולה, איפוא, כי שליח וולט שנפגע בתאונת דרכים במהלך עבודתו יכול להגיש את תביעות הפיצויים הבאות:

  • תביעה בגין "תאונת דרכים", לפי הוראות חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 ("חוק הפלת"ד").
  • תביעה בגין "תאונה אישית", לפי פוליסת ביטוח שליחים, שנרכשה עבורם על ידי חברת וולט.
  • תביעה בגין "תאונת עבודה", שתוגש כנגד המוסד לביטוח לאומי, בתנאי שהם נרשמו בו כעובדים עצמאיים ושילמו לו בעצמם דמי ביטוח לאומי.

 

תאונת דרכים שליח וולט – תביעת פיצויים של שליח וולט לפי חוק הפלת"ד

 
כמו (כמעט) כל מי שעבר תאונת דרכים, גם שליחי וולט שעברו תאונת דרכים, בין בשעות עבודתם ובין מחוצה להן, זכאים להגיש תביעת פיצויים לפי הוראות חוק הפלת"ד, אם כי אופן הגשת התביעה מותנה בין היתר בסוג כלי הרכב עליו רכבו בעת התאונה, והאם הוא בוטח בפוליסת ביטוח חובה.

חוק הפלת"ד הינו חוק שמבוסס על עקרון האחריות המוחלטת, לפיו (כמעט) כל מי שנפגע בתאונת דרכים זכאי לפיצויים בגין נזקי הגוף שנגרמו לו עקב התאונה, וזאת ללא כל קשר או תלות בשאלה מי אשם בקרות התאונה, וממילא ללא צורך להוכיח את אשמתו של מי שגרם לתאונה, כפי שבדרך כלל צריך בתביעות נזיקין רגילות.  

עיקרון האחריות המוחלטת נועד להבטיח ש(כמעט) כל מי שנפגע בתאונת דרכים יוכל לקבל פיצויים בגין נזקי הגוף שייגרמו לו עקב התאונה, וזאת אף אם הוא עצמו הוא מי שאשם בגרימתה.

כדי לממש ולממן את עקרון האחריות המוחלטת, הוטלה על הנהגים שנוהגים בכלי "רכב מנועי", החובה לבטח בביטוח חובה את כלי הרכב שלהם, וזאת לפי פקודת ביטוח רכב מנועי [נוסח חדש], תש"ל-1970. בהתאם לכך, גם בעלי אופנועים וקטנועים מחוייבים לרכוש פוליסת ביטוח חובה עבור כלי הרכב שלהם.

לעומת זאת, אופניים חשמליים אינם מהווים "כלי רכב מנועי" לפי החוק, ולכן אין חובה לבטח אותם בביטוח חובה. כך נקבע בפסק דין שניתן על ידי בית המשפט העליון ביום 12.10.2020 בתיק ע"א 7023/19 עזבון המנוח גבריאל אסולין ז"ל נ' וליד דרויש.

לפיכך, דינם של רוכבי האופניים החשמליים שמעורבים בתאונת דרכים הינו כשל הולך רגל שמעורב בתאונת דרכים, בדומה למעמדו של רוכב אופניים רגילים.

למרבה הצער, שליחי וולט לא רק מעורבים בתאונת דרכים שבהן הם נפגעו, אלא לעתים תכופות הם גם מעורבים בתאונות דרכים שבהן הם עצמם פגעו בהולכי רגל, ועל כן יש לתת את הדעת גם על אחריותם של השליחים במקרים אלו, וזאת כפי שיוסבר להלן.

(1) תאונת דרכים שליח וולט – תאונת דרכים של שליח וולט בעת רכיבה על אופנוע או קטנוע

(א) שליח וולט שנפגע בתאונה בעת רכיבה על אופנוע/קטנוע

  • אם לשליח יש ביטוח חובה בתוקף לגבי האופנוע/קטנוע שלו – השליח יהיה זכאי להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד כנגד חברת הביטוח שביטחה את האופנוע/קטנוע שלו.
  • אם לשליח אין ביטוח חובה בתוקף לגבי האופנוע/קטנוע שלו – השליח לא יהיה זכאי להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד כנגד חברת הביטוח שביטחה את האופנוע/קטנוע שלו, וזאת גם אם בתאונה שלו היה מעורב כלי רכב אחר שבוטח בביטוח חובה.

במקרה כזה, יהיה על השליח להגיש תביעת נזיקין רגילה לפי פקודת הנזיקין כנגד נהג כלי הרכב האחר, ולהוכיח את אשמתו של אותו נהג בגרימת התאונה לפי כללי הנזיקין המקובלים כדי שתביעתו תתקבל והוא יהיה זכאי לתשלום פיצויים.

אם יוכח שגם השליח עצמו נושא באחריות מסויימת לגרימת התאונה, אזי יש לנכות מסכום הפיצויים שייפסק לזכותו את שיעור "האשם התורם" שלו לתאונה. לדוגמא, אם בית המשפט יקבע שהשליח אחראי ב-40% לגרימת התאונה שפגעה בו, אזי הוא יחייב את הנהג הנתבע לשלם לו רק 60% מסך כל הפיצויים שנפסקו לשליח מלכתחילה.

יתרה מכך: גם אם התביעה של השליח תתקבל וייפסק לזכותו סכום פיצויים כלשהו, אין פירוש הדבר שהוא גם בהכרח יקבל בפועל את סכום הפיצויים מהנהג הנתבע, מאחר שכלל לא בטוח שהנהג הנתבע יעמוד בפסק הדין, וישלם את הפיצויים לפיו. במקרה כזה, יהיה על השליח לנקוט בהליכי הוצל"פ כנגד אותו נהג, אף זאת בהנחה שיש לו נכסים שניתן להיפרע מהם ולגבות באמצעות מימושם את סכום הפיצויים לפי פסק הדין.

(ב) תאונת דרכים שליח וולט שליח וולט שפגע בהולך רגל עקב תאונה בעת רכיבה על אופנוע/קטנוע

אם לשליח אין ביטוח חובה בתוקף לגבי האופנוע/קטנוע שלו, או שזהותו איננה ידועה מאחר שהוא נמלט מהמקום במקרה של תאונת פגע וברח – יהיה על הולך הרגל להגיש את תביעת פיצויים כנגד תאגיד קרנית.

אם לשליח יש ביטוח חובה בתוקף לגבי האופנוע/קטנוע שלו – יהיה על הולך הרגל להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד כנגד חברת הביטוח שביטחה את האופנוע/קטנוע של השליח

תאגיד קרנית הינו תאגיד שהוקם מכח חוק הפלת"ד במיוחד עבור המקרים שבהם שאין באפשרותו של מי שנפגע בתאונות דרכים להגיש תביעת פיצויים לפי החוק כנגד חברת ביטוח.  מדובר בעיקר במקרים שבהם אין לנהג הפוגע ביטוח חובה, בכלל או בתוקף; או כאשר הנהג הפוגע איננו ידוע כמו במקרה של תאונת פגע וברח; או כאשר חברת הביטוח של הנהג הפוגע הפכה לחדלת פרעון.

מימון תשלום הפיצויים על ידי תאגיד קרנית נעשה באמצעות העברת חלק מכספי הפרמיות של ביטוחי החובה שמשולמים לחברות הביטוח לתאגיד קרנית.

(2) תאונת דרכים שליח וולט – תאונת דרכים של שליח וולט בעת רכיבה על אופניים חשמליים או רגילים

 

(א) שליח וולט שנפגע בתאונה בעת רכיבה על אופניים חשמליים/רגילים

אם השליח נפגע במהלך התאונה מכלי רכב ממונע כלשהו – השליח יהיה זכאי להגיש תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד כנגד חברת הביטוח שביטחה את אותו כלי רכב ממונע.

אם לנהג הרכב שפגע בשליח לא היה ביטוח חובה בתוקף, או שזהותו איננה ידועה מאחר שהוא נמלט מהמקום במקרה של תאונת פגע וברח, יהיה על השליח להגיש את התביעה כנגד תאגיד קרנית. 

(ב) שליח וולט שפגע בהולך רגל עקב תאונה בעת רכיבה על אופניים חשמליים/רגילים

הולך רגל שנפגע משליח וולט בעת שרכב על אופניים חשמליים/רגילים, לא יוכל להגיש כנגד השליח רוכב האופניים תביעת פיצויים לפי חוק הפלת"ד, אלא הוא יצטרך להגיש כנגדו תביעת נזיקין רגילה.

במקרה כזה, גם הולך הרגל יצטרך להוכיח את אשמתו של השליח בגרימת התאונה, לפי כללי הנזיקין הרגילים, וזאת כדי שתביעתו תתקבל והוא יהיה זכאי לקבלת תשלום פיצויים ממנו. 

 

תביעת פיצויים של שליח וולט לפי פוליסת ביטוח שליחים

 

פוליסת "ביטוח שליחים" הינה סוג של פוליסת תאונות אישיות שנמכרת על ידי חברות הביטוח הפרטיות לשליחים. מדובר בפוליסה שנועדה לשלם פיצוי בגין נזקי גוף עקב תאונה בסכום פיצויים מסויים ככל שהפגיעה גרמה לנכות קבועה לצמיתות או במקרה של מוות.

יודגש שביטוח השליחים הינו ביטוח שנוסף לביטוח החובה, ועל כן הוא איננו מחליף אותו ולא בא במקומו (!)

גם ביטוח השליחים אינו תלוי באשם לגרימת התאונה, והכיסוי הבסיסי שלו מכסה רק נזקי גוף שנגרמו עקב התאונה, להבדיל מנזקי רכוש שנגרמו עקב התאונה, כגון נזקים לכלי הרכב, טלפון, אופניים, ועוד.

החל מיולי 2021, חברת וולט התחייבה לרכוש על חשבונה פוליסת ביטוח שליחים עבור השליחים שעובדים עמה. 

מדובר בביטוח שמכסה את השליחים של וולט אך ורק בגין תאונות שמתרחשות בפרק הזמן שבו הם הינם זמינים לספק משלוחים באזורי הפעילות המוגדרים של וולט, בזמני הפעילות המוגדרים של וולט, וכשהם מחוברים אונליין דרך אפליקצית Wolt Partner. בנוסף יינתן לשליחים כיסוי גם בדרכם הביתה, בתוקף למשך 30 הדקות מרגע ההתנתקות מזמינות באפליקציית Wolt Partner, ובלבד שהם עלו לזמינות באפליקציה למשך לפחות 60 דקות רצופות.

 

תאונת דרכים שליח וולט – תביעת פיצויים של שליח וולט כנגד המוסד לביטוח לאומי

כפי שצויין לעיל, השליחים של וולט מועסקים על ידה כעובדים עצמאיים ולא כעובדים שכירים, ועל כן היא איננה משלמת עבורם דמי ביטוח לאומי.

כתוצאה מכך, השליחים של וולט יוכלו להגיש תביעות בגין פגיעות עבודה בפני המוסד לביטוח לאומי רק בתנאי שהם נרשמו אצלו כעובדים עצמאיים ושילמו לו דמי ביטוח לאומי עבור עצמם.

לפי סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי, תאונת עבודה הינה תאונה שאירעה תוך כדי ועקב העבודה. לפיכך, תאונת דרכים שאירעה תוך כדי ועקב העבודה, יכולה להיחשב גם כתאונת עבודה.

בנוסף, סעיף 80 (1) לחוק הביטוח הלאומי קובע שגם תאונת דרכים שהעובד עבר בדרך לעבודה או בחזרה ממנה, או בדרך ממקום עבודה אחד למשנהו, תיחשב אף היא כתאונת עבודה. מנגד, סעיף 81 לחוק קובע שאם תאונת הדרכים הנ"ל אירעה תוך סטיה מהדרך המקובלת שבוצעה שלא למטרת עבודה, או ליווי ילד לגן, או לקיום תפילת שחרית בבית הכנסת, היא לא תיחשב כתאונת עבודה.

מן האמור לעיל עולה, איפוא, שתאונת דרכים שאירעה לשליח וולט תוך כדי ועקב העבודה, או בדרכו מביתו לצורך ביצוע העבודה, או בדרכו חזרה לביתו לאחר ביצוע העבודה, יכולה אף היא להיחשב גם כתאונת עבודה.

שליח וולט שנרשם במל"ל כעובד עצמאי ושילם דמי ביטוח לאומי עבור עצמו, יוכל להגיש תביעה בפני המל"ל לקבלת תשלומים וקצבאות בגין תאונת דרכים שמהווה תאונת עבודה לפי ההגדרה הנ"ל.

עם זאת, יודגש שלא ניתן לקבל "כפל פיצויים" בגין אותה תאונה.  לפיכך, התשלומים שהשליח קיבל ו/או אמור לקבל מהמל"ל ינוכו ויקוזזו מסכום הפיצויים שהוא אמור לקבל מחברת הביטוח לפי חוק הפלת"ד.

בתחילה, השליח יהיה זכאי לקבלת תשלום דמי פגיעה למשך התקופה הראשונית שבה נבצר ממנו לעבוד עקב התאונה, וזאת עד ל-90 יום לכל היותר. סכום דמי הפגיעה הינו 75% משכרו של השליח בשלושת החודשים שלפני מועד התאונה, עד לתקרת סכום דמי הפגיעה ליום (1,141 ₪, נכון לפברואר 2022).

בתום 90 הימים הללו, העובד לא יהיה זכאי לתשלום דמי פגיעה נוספים. אולם, אם תישאר לו נכות כלשהי כתוצאה מהתאונה בשיעור מינימאלי של לפחות 9%, וזאת לפי קביעת הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי, הוא עשוי להיות מוכר כנכה עבודה, ולקבל גמלת/מענק עבודה, וזאת כפי שיוסבר להלן:

  • שליח וולט שנקבעו לו פחות מ-9% נכות, זמנית או קבועה, איננו זכאי לקבלת דבר.
  • שליח וולט שנקבעה לו נכות קבועה בשיעור של 20% – 100%, יהיה זכאי לקבלת גמלת נכות מעבודה, לכל ימי חייו, ולפי היקף אחוזי הנכות שנקבעו לו על ידי הועדה הרפואית (לדוגמא, אם נקבעו לשליח 75% אחוזי נכות קבועה, הוא יהיה זכאי לקבל 75% מגמלת הנכות מעבודה המלאה שהייתה משולמת לו במקרה שהיה נקבע שהוא בעל 100% נכות מעבודה).
  • שליח וולט שנקבעה לו נכות קבועה בשיעור של 9% – 19.9%, יהיה זכאי לקבלת מענק חד פעמי, בסכום שווי גמלת הנכות מעבודה החודשית כפול 43.
  • שליח וולט שנקבעה לו נכות זמנית, בשיעור של 9% – 100%, יהיה זכאי לקבלת גמלת נכות מעבודה, וזאת עד לתום תקופת הנכות הזמנית שנקבעה לו (בדרך כלל מדובר בתקופה של עד שנה), ולפי היקף אחוזי הנכות הזמנית שנקבעו לו.
  • שליח וולט שנקבעה לו נכות זמנית, בשיעור של 9% – 99%, ובנוסף אין לו סיכוי סביר ומסוגלות לעבוד בעבודה כלשהי עקב התאונה, ואין לו גם הכנסה כלשהי מעבודה כשכיר או כעצמאי, יכול להגיש תביעה לקבלת מעמד של "נכה נזקק", שיקנה לו גמלת נכות מעבודה מלאה, בשיעור של 100%, לתקופה של עד 4 חודשים.

התביעה תידון על ידי ועדת הרשות של המוסד לביטוח לאומי, וזאת על סמך מסמכי התביעה שהגיש שליח וללא נוכחותו.

 אם ועדת הרשות תגיע למסקנה לפיה לשליח אכן אין סיכוי סביר ומסוגלות לעבוד בעבודה כלשהי עקב התאונה, הוא יוכר כ-"נכה נזקק".

 מעמד זה יקנה לשליח דרגת נכות זמנית מעבודה בשיעור של 100%, שתאפשר לו לקבל גמלת נכות מעבודה מלאה בשיעור של 100%, למשך תקופה של עד 4 חודשים. בסיום תקופה זו, הוא יהיה זכאי להגיש מחדש בקשה לקבלת מעמד של נכה נזקק, אולם הוא גם יצטרך לעבור את כל התהליך מחדש.

 

תאונת דרכים שליח וולט – ייצוג מקצועי על ידי עורך דין תאונות דרכים יבטיח לכם פיצוי מרבי

 

על מנת להבטיח ששליחי וולט אשר נפגעו תאונות דרכים יקבלו את מלוא הפיצויים הכספיים שמגיעים להם, יהיה עליהם להוכיח את הפגיעה באופן בלתי ניתן לערעור ע"י חברות הביטוח, לכן כפי שהוסבר במאמר לעיל, במידה ונפגעת בתאונת דרכים מומלץ ש- עורך דין תאונות דרכים או במקרה של תאונת דרכים של שליח וולט עם אופנוע ש- עורך דין תאונות אופנוע ילווה אותך בהליך המשפטי וינחה אותך באופן אישי ומדויק בתהליך מרגע התאונה ועד לקבלת הפיצוי הכספי המרבי מחברת הביטוח. אם נפגעתם בתאונת שליחים בתל אביב רצוי ש- עורך דין תאונות דרכים בתל אביב ייצג אתכם.

 

אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות דרכים שליח וולט

 

עורכת הדין אריאלה גפן צברה את הניסיון העשיר המשפטי שלה בתביעות תאונות דרכים לאחר שייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל כעורכת דין בכירה בתיקי תאונות דרכים מורכבים ומסובכים, כאשר מאחוריה ניסיון בייצוג משפטי של מאות תביעות תאונות דרכים והשיגה עבור לקוחותיה מיליוני שקלים במצטבר.

את הניסיון המשפטי בתאונות דרכים הרב רתמה עו"ד אריאלה גפן לטובת הקמת משרד עורכי דין נזיקין על מנת לשרת את נפגעי תאונות הדרכים בתביעות נזקי גוף נגד חברות הביטוח הגדולות והחזקות בישראל.

ההיכרות עם הביורוקרטיה, אופן התנהלות המערכת המשפטית והגופים השונים, לרבות חברות הביטוח והמוסד לביטוח לאומי, מאפשרת לעו"ד אריאלה גפן להשתמש בכלים והידע המשפטי שצברה הודות לניסיון של למעלה מ- 20 שנה על מנת להשיג ללקוחותיה פיצויים כספיים מקסימליים.הניסיון המשפטי של עו"ד אריאלה גפן בתביעות תאונות שליחי וולט מאפשר לה לנהל תיקי תביעות תאונות דרכים קלות וקשות ולהבטיח ללקוחותיה אפס פשרות באשר למיצוי זכויותיהם המלאות בצורה המקצועית והטובה ביותר.

 

 

 

 

 

להערכת שווי הפיצוי הכספי שמגיע לך – מלאו את הפרטים ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן