עורך דין תאונת אוטובוס
תאונות אוטובוס - מי רשאי לתבוע ואת מי, וכיצד כדאי לפעול. תאונות אוטובוס מכילות מגוון מאוד רחב של תרחישים, אשר בגינם עשויים המעורבים בתאונה להיות זכאים לפיצויים בגין פציעות ונזקים שנגרמו להם. הם מתחלקים באופן גס לתאונות שבהם מעורבים נוסעים באוטובוס, תאונות בהן מעורבים הולכי רגל ותאונות בהן מעורבים כלי רכב נוספים. בואו נבחן את הנפוצים שבהם אנו נתקלים במשרדינו ודרכי הפעולה שיש לנקוט על מנת להגיש תביעה. במידה ונפגעת בתאונות אוטובוס פנו עוד היום לעורך דין תאונות אוטובוס
מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

תאונות אוטובוס – מי רשאי לתבוע ואת מי, וכיצד כדאי לפעול?

תאונת אוטובוס - אריאלה גפן, משרד עורכי דין

 

תאונות אוטובוס – מי רשאי לתבוע ואת מי, וכיצד כדאי לפעול?

תאונות אוטובוס מכילות מגוון מאוד רחב של תרחישים, אשר בגינם עשויים המעורבים בתאונה להיות זכאים לפיצויים בגין פציעות ונזקים שנגרמו להם. הם מתחלקים באופן גס לתאונות שבהם מעורבים נוסעים באוטובוס, תאונות בהן מעורבים הולכי רגל ותאונות בהן מעורבים כלי רכב נוספים. בואו נבחן את הנפוצים שבהם אנו נתקלים במשרדינו ודרכי הפעולה שיש לנקוט על מנת להגיש תביעה.

למשרדנו מגיעים לקוחות רבים אשר נפגעו בתאונת אוטובוס, אך לא היו מודעים כי גם פגיעה בעקבות נפילה במהלך הירדה מהאוטובוס מזכה אותם בפיצוי כספי בהתאם לחוק הפלת"ד. חשוב לציין כי על פי חוק הפלת"ד אין חשיבות לשאלה האשמה בתאונה, כלומר אם מעדתם באשמתכם לכאורה עדיין תהיו זכאים לפיצוי כספי בגין תאונות דרכים.

להלן מקרי תאונות דרכים שמשרדנו טיפל בהם:

א. נפילה בעליה לאוטובוס\נפילה בירידה מהאוטובוס.

ב. תאונת דרכים בין אוטובוס לרכב פרטי

ג. תאונת אוטובוס עם הולך רגל

ד. תאונה בגלל עצירת האוטובוס בחוזקה ונפילה בתוך האוטובוס.

ה. פציעה אחרת שנגרמה בגלל הנסיעה באוטובוס. 

 

תאונת אוטובוס שבהן מעורבים נוסעים

 

נוסעים באוטובוס עלולים להיפגע בעת עצירה פתאומית של האוטובוס, סטייה מנתיב הנסיעה, , סגירת דלתות האוטובוס לפני עלייה או ירידה מלאה, פגיעה במעקה הכביש או כלי רכב אחר, התהפכות של האוטובוס וכדו'. במקרים אלו הנוסעים זכאים לקבל פיצויים בגין נזקים ופגיעות מתוקף חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

כיצד הנוסעים צריכים לפעול בתאונת אוטובוס?

הפרט החשוב מכל הוא לוודא שיש בידי הנפגע את הכרטיס עמו נסע. כמו כן, יש לרשום את מספר הרישוי של האוטובוס שבו אירעה התאונה ולתעד את פרטי הנהג, מועד הנסיעה, וכדו'. נפגע שפונה על ידי צוותי החירום יכול לקבל את המידע מהדו"ח של מד"א או מהמשטרה. מומלץ לאסוף עדויות מנוסעים נוספים או מעוברי אורח שצפו בתאונה, ואם זה מתאפשר, יש לצלם את זירת התאונה. פרט לכך, יש לפנות בהקדם לקבלת טיפול רפואי ולשמור את כל המסמכים הרפואיים והקבלות בגין טיפולים, בדיקות ומרשמים.

מה לעשות בתאונת אוטובוס שבהן מעורבים הולכי רגל?

הולכי רגל שנפגעו מתאונת אוטובוס רשאים להגיש 2 תביעות. האחת במסגרת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, והשנייה כנגד חברת הביטוח שמבטחת את האוטובוס שהיה מעורב בתאונה. בתאונת דרכים עם אוטובוס כאשר מגישים כמו תביעה נגד אגד תאונת דרכים הנפגע או הנפגעת יכולים לתבוע את חברת הביטוח אשר מבטחת את אגד

 

כיצד הולכי הרגל צריכים לפעול?

בתביעה של הולכי רגל שהיו מעורבים בתאונת אוטובוס חשוב במיוחד לאסוף את כל פרטי הרכב הפוגע (האוטובוס) ולהתפנות לקבלת טיפול רפואי בהקדם. בעת הביקור אצל הרופא או כל מומחה מטעם שירותי הרפואה יש לוודא שמצוינות כל הפגיעות שנגרמו בעקבות התאונה, ושהן משויכות לתאונה. אם בסיכום הביקור מצוין שהנפגע סובל מכאבי צוואר, אך אין אזכור לתאונה, לא יוכל להגיש תביעה בגין הפגיעה, כן היא לא שויכה אליה באופן ישיר.
תאונות אוטובוס שבהן מעורבים כלי רכב נוספים

נהגים שנפגעו בתאונת דרכים בה היה מעורב אוטובוס זכאים לתבוע את חברת הביטוח שמבטחת את האוטובוס שהיה מעורב בתאונה.

כיצד נהגים נוספים שהיו מעורבים בתאונה צריכים לפעול?

בדומה להולכי הרגל שנפגעו בתאונה בה מעורב אוטובוס, גם כאן חשוב לתעד את הפגיעות במסגרת הטיפול הרפואי שניתן בסמוך למועד התאונה ולשייך אותו באופן ישיר לתאונה. איסוף פרטים על זירת התאונה, פרטי הנהג, עדויות וכדו' יוכלו לסייע בבניית תיק התביעה והבנת נסיבות התאונה.

 

תאונות אוטובוס שהן תאונות עבודה

בכל מקרה של תאונת עבודה יש לפעול במהרה על מנת שהמעסיק יגיש את הטפסים הנדרשים לביטוח הלאומי. נפגעי תאונת דרכים שהיא תאונת עבודה, וכוללת מעורבות של אוטובוס, זכאים לתבוע הן את הביטוח הלאומי והן את חברת הביטוח שמבטחת את האוטובוס שמעורב בתאונת אוטובוס

אולם חשוב לפעול בחוכמה ולתבוע תחילה את המוסד לביטוח לאומי לקבלת דמי פגיעה (עד 91 יום ממועד התאונה). לאחר מכן ניתן לתבוע נכות. על סמך אחוזי הנכות שייקבעו על ידי הוועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי ייקבעו גם הפיצויים שמגיעים לנפגע מחברת הביטוח.

 

ביטוחים פרטיים ותביעות בגין תאונות דרכים

מי שרכש פוליסות לביטוח חיים, נכות מתאונה או אובדן כושר רשאי לתבוע גם את חברת הביטוח שמבטחת אותו. פרט לכך, יש שפתוחה עבורם האפשרות לתבוע נכות מקרן הפנסיה או לתבוע פטור ממס הכנסה.
למה לא כדאי לוותר על סיוע של עורך דין תאונות דרכים
על מנת לבחון את דרכי הפעולה הנכונות ולמצות את הזכויות שמגיעות לנפגעים על פי חוק מומלץ להיעזר במומחה לתביעות בגין תאונות דרכים.

ייעוץ וליווי אישי של עורך דין תאונות דרכים מומחה, שדואג לאינטרס של הנפגע ומנחה אותו כיצד לנהוג מבטיחים לו את הסיכויים הטובים ביותר בתביעה למימוש מלוא הזכויות שעומדות לרשותו על פי חוק וקבלת הפיצויים המרביים שמגיעים לו.
כמו כן, איש מקצוע שדואג לנפגע מאפשר לו להחלים מפציעותיו ולהתרכז בשיקום, בהסתגלות ובחזרה לשגרה ככל שניתן. השקט הנפשי של הנפגע והבטחון שיש מי שדואג לו חשובים לא פחות, ולכן כדאי לפנות לאיש מקצוע מיומן, אמין ומקצועי, עם ניסיון, מוניטין והמלצות.

 

תביעות תאונות אוטובוס

נפילה באוטובוס –  למשרדנו הגיעה רווית לאחר שנפלה באוטובוס לאחר בלימת חרום של הנהג, כתוצאה מאותה נפילה רווית נפצעה בחלקי גופה ואף אובחן אצלה שבר ביד. במקרה דנן הוגשה תביעה נגד אגד תאונת דרכים ורווית קיבלה פיצוי כספי בסך 67,000 ש"ח. 

משרדנו נלחם מול חברת הביטוח על להכיר בנזקים שנגרמו לתובעת כמו פגיעה בכושר ההשתכרות שלה, הוצאות סיעוד וליווי, טיפולים רפואים ועוד נזקי גוף

 

משרד עורכי דין – אריאלה גפן מתמחים בתאונות דרכים 

 עו"ד אריאלה גפן בעלת ניסיון משפטי רב בדיני נזיקין ומביאה עימה מקצועיות ללא פשרות בתביעות מורכבות של תאונות דרכים בהם מעורבים נפגעי תאונות אוטובוס.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית, וכי כדי להוציא את המקסימום בגין הנזק שנגרם לרוכב האופניים החשמליים ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין תאונות דרכים מומחה בתחום תאונות אוטובוסים מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר בתאונת דרכים ואת הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לכם.

במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות תאונות דרכים באופן מקצועי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.

חשוב לציין, כי עורך דין תאונות דרכים מומלץ  או עורך דין תאונת דרכים כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אותכם במהלך הגשת תביעת בגין נזקי הגוף לכל אורך ההליך המשפטי באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות, לכן חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי בעל ידע נרחב בתחום הנזיקין שכן נדרש ידע מקצועי רחב של החוק והפסיקה בתחום.

לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה בעברה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן בתאונות דרכים עם אוטובוס.

 

צרו קשר עוד היום בטלפון 0733-752-766 עם עורכת הדין אריאלה גפן לקבלת ייעוץ משפטי ללא התחייבות

 

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

נפילה מסולם תביעה נגד וועד הבית

בית משפט השלום בירושלים קבע כי יש לפצות את התובעת, מורה, בסכום של מעל 218,000 ₪, כאשר במקרה דנן התובעה הבחינה כי אין מים חמים בדירתה והחליטה שהיא עולה לגג על מנת לאבחן את הבעיה תוך שימוש בסולם שהוצב ע"י וועד הבית. התובעת טענה כי הסולם החליק מאחר שהיה ישן, רעוע ולא עמד בתקן הנדרש, כמו כן מים שנקוו על הריצפה תרמו להחלקה של הסולם, ובעקבות כך היא נפלה ונפגעה ברגלה.

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן