תאונות תלמידים
מהי תאונות תלמידים? מי זכאי לפיצוי? מה לעשות במקרה של תאונת תלמידים? האם הפוליסה מכסה תאונה מחוץ לגן או בית ספר? חשיבות התיעוד הרפואי

ביטוח תאונות תלמידים: מי ישלם פיצוי ומתי?

הורים רבים אינם מודעים לקיומה של פוליסת תאונות תלמידים. כך, לדוגמה, ילד שנפגע כתוצאה ממפגע בבריכה בחופש הגדול הינו מכוסה בביטוח ואף ההורים יכולים לבחון שתי תביעות נפרדות. האחת כנגד הרשות המקומית שהתרשלה בתחזוקת המדרכה, והשנייה כנגד חברת ביטוח המבטחת את הרשות המקומית בפוליסת תאונות תלמידים. המשמעות המשפטית כי בתנאים מסוימים, עשוי הילד או הילדה שנפגעו בתאונה להיות זכאי לפיצוי כספי מהרשות וגם מהפוליסת ביטוח תלמידים ובמצטבר

ביטוח תאונות תלמידים?

סעיף 6 (ד1) לחוק לימוד חובה קובע כי כל תלמיד הזכאי לחינוך חינם חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות באמצעות רשות החינוך המקומית שבתחום שיפוטה נמצא מוסד החינוך שבו הוא לומד.

מדובר בביטוח תאונות שחל על התלמיד בכל ימות השנה, בכל שעות היום ובכל מקום בו נמצא התלמיד, גם במוסד החינוכי וגם מחוצה לו, אפילו בבית. הביטוח הוא קבוצתי שאנו ההורים משלמים בגינו במסגרת תשלומי הורים

ביטוח תאונות אישיות לתלמיד מקנה, בין היתר, זכאות לפיצויים במקרה של נכות זמנית, נכות קבועה או מוות, הנגרמים כתוצאה מתאונה. הביטוח חל גם על הורה או בן משפחה של התלמיד שהשתתף (ללא תשלום) בפעילות רשמית של המוסד החינוכי בשטח המוסד או מחוצה לו.

האם הכיסוי הביטוחי תקף גם בימי החופש?

מכוח פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים, כל ילד מגיל 3 -18 ההולך לגן או לבית ספר הכפוף למשרד החינוך, מכוסה בגין פגיעות גוף שאירעו לו.

פוליסת הביטוח לתאונות תלמידים מכסה את כלל התלמידים הלומדים בארץ ותקפה במשך עשרים וארבע שעות ביממה, שבעה ימים בשבוע. הכיסוי תקף לימי חול, לשבתות, לחגים וכאמור – גם לחופש הגדול.

חשוב לציין כי הזכאות לקבלת פיצוי על פי פוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים אינה כרוכה בהוכחת רשלנות של הגורם המזיק אלא, די להוכיח כי הילד או הילדה המבוטחים בפוליסה זו אכן נפגעו בתאונה ונגרם לו או לה נזק. פוליסת ביטוח זו מקנה פיצוי למבוטח, בסכומים קבועים בגין מקרי מוות או נכות בעקבות תאונה.

מועד ההתיישנות

מועד התיישנות התביעה הוא 3 שנים לאחר שהתלמיד הניזוק מגיע לגיל 18, כלומר במסגרת פוליסת הביטוח זו ניתן לתבוע פיצויים מחברת הביטוח עד שהתלמיד מגיע לגיל 21.

מה לעשות במקרה של תאונת תלמידים?

על מנת למצות את הזכויות המגיעות לכם על פי חוק ולקבל את הפיצוי המרבי בגין פגיעה פיזית ו\או נפשית, חשוב שתתנהלו בצורה נכונה מבחינה משפטית, כבר מרגע התאונה.

במקרה של תאונת תלמידים עליך ליצור קשר עם מזכירות הגן או הבית ספר ולבקש מהמזכירה טופס דיווח על תאונה. על המוסד החינוכי שאליו הולך הילד לסייע לך למלא את הטופס ולהגיש אותו לרשות המקומית שתעביר אותו לידי חברת הביטוח. מומלץ מאוד לאסוף ולשמור כל תיעוד שקשור לתאונה כמו גליון רפואי, עדים, צילום של מקום האירוע, הוצאות רפואיות, הוצאות ניידות, הוצאות של סיוע ועוד.

תביעות בגין תאונות תלמידים

מדי שנה מוגשות בישראל אלפי תביעות בגין תאונות דרכים. התביעות הנפוצות ביותר עוסקות תלמידים וילדים שנפגעו במהלך הלימודים. חברות הביטוח משלמות מדי שנה סכומי כסף גדולים מאוד בעקבות אותן תביעות. בתי המשפט מייחסים חשיבות רבה לתיאור התאונה במסמכים הרפואיים, בפרט כשמדובר במסמכי הטיפול הראשוני, ולכן חייב כל נפגע להקפיד על מסירת הפרטים לגורמים המטפלים, לא רק באשר למהות הפגיעה אלא גם באשר לסיבת הפגיעה, ולוודא כי אמנם דבריו נרשמו בצורה נכונה.

טיפול בתביעת תאונות תלמידים – אריאלה גפן, משרד עורכי דין

משרד עורכי דין אריאלה גפן מתמחה בנזיקין ומטפל בתביעות של תאונות תלמידים במקצועיות עם יחס אישי יחד עם נסיון משפטי רב בתביעות מורכבות. חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית, וכי כדי להוציא את המקסימום בגין הנזק ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר בתאונת דרכים ואת הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לנפגע. במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות תאונת תלמידים באופן מקצועי ואמין, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת סכום פיצוי מקסימלי.

תשלום על פי הצלחה בלבד