תביעת תאונת דרכים
מדריך נפגעי תאונת דרכים - מדי שנה מוגשות בישראל אלפי תביעות בגין תאונות דרכים. התביעות הנפוצות ביותר עוסקות בתאונות בין כלי רכב, פגיעה בהולכי רגל ויותר ויותר אנחנו רואים תאונות דרכים קשות יותר וקטלניות יותר, כתוצאה מכך חברות הביטוח משלמות מדי שנה סכומי כסף גדולים מאוד המגיעים לכדי למיליארדי שקלים חדשים בעקבות אותן תביעות.
Picture of מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

מאת: אריאלה גפן, עורכת דין

משרד עורכי דין תאונות דרכים

תוכן עניינים

מדריך לנפגעי תאונות דרכים

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים?

תביעות בגין תאונות דרכים  – עורך דין תאונות דרכים

מדי שנה מוגשות בישראל אלפי תביעות בגין תאונות דרכים. התביעות הנפוצות ביותר עוסקות בתאונות דרכים בין כלי רכב, פגיעה בהולכי רגל או תאונות אופנוע. לצערנו הרב, אנו נחשפים יותר ויותר לתאונות דרכים קשות וקטלניות יותר שבמקרים רבים נפגעי תאונת הדרכים סובלים משברים או נכות פיזית ובמקרים קשים יותר ישנם הרוגים כתוצאה מתאונת הדרכים.

חשוב לציין,  נוכח הגידול המשמעותי בתאונות הדרכים, חברות הביטוח חשופות לאלפי תביעות תאונת דרכים וכתוצאה מכך חברות הביטוח משלמות מדי שנה סכומי כסף גדולים מאוד המגיעים לכדי למיליארדי שקלים חדשים בעקבות אותן תביעות מה שגורם להם להפסדים כלכליים כבדים וכידוע אף חברה לא אוהבת להפסיד כספים.

מה עושים אחרי תאונת דרכים – אריאלה גפן, משרד עורכי דין תאונות דרכים

עורכת הדין, אריאלה גפן ממליצה להתייעץ עם עורך דין תאונות דרכים קרוב ככל שניתן למועד על מנת שידריך אתכם כיצד לבסס תביעת תאונת דרכים חזקה מול חברות הביטוח אשר יעשו ככל שביכולתן לדחות את התביעה או למזער את הפיצוי הכספי שמגיע לכם בעקבות תאונת הדרכים.

במקרים רבים פונים אל משרדנו עשרות נפגעי תאונות דרכים שלא ידעו מה עושים במקרה של תאונת דרכים עם נפגעים או כיצד לפעול מיד לאחר תאונת הדרכים, במקרים אחרים הם מקשיבים לחבר אשר מייעץ להם איך לפעול, אך ברוב המקרים הייעוץ פועל לרעתם שכן פעולות לא נכונות אחרי אירוע התאונה יכולות לפעול לטובת חברת הביטוח אשר תנסה לדחות את התביעה.

במאמר זה נסקור את האפשריות שעומדות כלפי נפגעי תאונות הדרכים והחשיבות של התיעוד הראייתי.

כמו שאוזכר, בהרבה ממקרי תאונות הדרכים, חברות הביטוח יעשו ככל שביכולתן על מנת לדחות את התביעה בגין תאונות הדרכים על מנת מלהמנע לשלם לנפגע את הפיצוי הכספי שמגיע לו. 

בחלק מהמקרים חברות הביטוח ישלחו חוקר פרטי במטרה לחקור את התאונה ודלות כל פרט או ראיה אשר תעזור להם לדחות את התביעה או את הנזק הגופני. על כן, במקרה שנפגעת בתאונת דרכים מומלץ לפנות ל- עורך דין תאונות דרכים מיומן ומקצועי שידריך אותך לכל אורך ההליך המשפטי על לניצחון בתיק וקבלת פיצוי כספי מרבי.

 

מה עושים אחרי תאונת דרכים – קודם נבין מהי תאונת דרכים על פי החוק?

חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה-1975 מגדיר תאונת דרכים כמאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב, וכן מאורע שנגרם עקב פגיעה ברכב שחנה במקום שאסור לחנות בו או מאורע שנגרם עקב ניצול הכוח המיכני של הרכב, ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי; ואולם לא יראו כתאונת דרכים מאורע שאירע כתוצאה ממעשה שנעשה במתכוון כדי לגרום נזק לגופו או לרכושו של אותו אדם, והנזק נגרם על ידי המעשה עצמו ולא על ידי השפעתו של המעשה על השימוש ברכב המנועי

מה עושים אחרי תאונת דרכים  – הם מגים פיצוי לנפגעי תאונת דרכים אפילו אם הם אשמים בתאונה?

החוק הוא הסדר של אחריות מוחלטת המסדיר את הפיצוי בגין נזקי הגוף שנגרמו לנפגע כתוצאה ממעורבות בתאונת דרכים על מנת להבטיח שכל נפגע בתאונת דרכים יפוצה ללא שאלת האשמה. לשם כך הוטלה אחריות מוחלטת על כל נהג המעורב בתאונה כלפי הנפגעים בתאונה וחובת ביטוח בגין האחריות הפוטנציאלית וכן בגין נזק שעלול להיגרם לנהג, לנוסעי הרכב ולהולכי הרגל

מה לעשות במקרה של תאונת דרכים עם נפגעים?

על מנת למצות את הזכויות המגיעות לכם על פי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים ולקבל את הפיצוי המרבי בגין פגיעה פיזית ו\או נפשית, חשוב שתתנהלו בצורה נכונה מבחינה משפטית, כבר מרגע התאונה.

א. דיווח – יש לדווח מיד למשטרה ולמגן דוד אדום יחד עם מיקום מדויק ככל הניתן של מקום התאונה, פרטים על מספר הנפגעים ומצבם וכן גם על הרכבים\אופנועים המעורבים

ב. פרטי הפוגע – חשוב לקחת את כל הפרטים המזהים מהפוגע: מספרי תעודת זהות, רישיון נהיגה, רישיון רכב, תעודת ביטוח החובה וכו'

ג. להשאיר את הרכב במקום – המיקום של כלי הרכב חיוני לבדיקה המשטרתית ולתיעוד התאונה.

ד. טיפול רפואי – בקרות התאונה יש חשיבות רבה לפניה לבית חולים או קופת חולים לקבלת טיפול רפואי סמוך ככל שאפשר למועד התאונה. במעמד הטיפול הרפואי בבית החולים יש לציין שנפגעתם בתאונת דרכים על מנת להוכיח כי הפגיעה אכן נגרמה כתוצאה מהמעורבות בתאונת הדרכים. כמו כן, חשוב שתוודאו כי הצוות הרפואי רושם את התלונות שלכם בצורה מפורטת ונכונה ואל תחששו לבקש לוודא כי מה שנאמר על ידכם תואם לעובדות. 

חשוב לדעת כי גם לפגיעות גוף קלות עלולות להיות השלכות לאורך זמן מכיוון שהסימפטומים של החבלה\פציעה יכולים להופיע זמן רב לאחר הפגיעה לכן צריך לדווח עליהן במעמד הטיפול הרפואי.

בנוסף, ישנה חשיבות משפטית לפנייה לטיפול רפואי לאחר תאונת דרכים וזאת על מנת לחזק את הקשר הסיבתי בגין תאונת הדרכים והנזק שנגרם לכם וכך להדוף את טענות חברת הביטוח במקרה והיא תנסה לדחות את התביעה ע"י שלילת הקשר הסיבתי.

ה. תיעוד רפואי בעת השחרור מבית החולים – בגיליון השחרור מבית החולים חשוב מאוד לוודא שאירוע תאונת הדרכים שוקף כפי שארע ובנוסף בגיליון הרפואי צוין כי הגעתם לבית החולים בשל תאונת דרכים.

בתי המשפט בישראל מייחסים חשיבות רבה לתיאור התאונה במסמכים הרפואיים, בפרט כשמדובר במסמכי הטיפול הראשונים, ולכן חייבים עליכם להקפיד על מסירת הפרטים לגורמים המטפלים באופן מדויק, לא רק באשר למהות הפגיעה אלא גם באשר לסיבת הפגיעה, ולוודא כי הדברים שאמרתם נרשמו בצורה נכונה ומדויקת.

ו. המשך טיפול רפואי לאחר תאונת דרכים – לאחר תאונת הדרכים תופנו להמשך טיפול רפואי בקופת החולים ואף לפיזותרפיה ומעקב מומחים על כן חשוב שתתמידו בטיפולים הרפואים לצורך ביקורת ומעקב, כך גם ניתן יהיה לחזק את הקשר הסיבתי בין התאונה לנזק שנגרם לכם.

ז. אישור משטרה – אנא פנו לתחנת המשטרה לקבלת אישור על תאונת הדרכים בסיומו של הדיווח תוכלו לקבל טופס מידע על נתוני תיק תאונת דרכים ובו יהיו את כל הפרטים הנדרשים לעניין התאונה. במעמד הגשת התלונה במידה ונהגתם ברכב יהא עליכם להביא עמכם

1. רישיון נהיגה בתוקף ליום התאונה

2. רישיון רכב בתוקף ליום התאונה

3. תעודת ביטוח חובה בתוקף ליום התאונה. (אין צורך להמציא ביטוח מקיף או ביטוח צד ג' למשטרה)

ח. ייעוץ משפטי – יודגש, קיימת חשיבות רבה להתייעץ עם עורך דין מומחה לתאונות דרכים דרכים ככל שניתן בסמוך לזמן בו אירעה תאונת הדרכים וזאת על מנת לפעול נכון משפטית מול חברות הביטוח בתהליך בניית תיק התביעה שכן התנהלות נכונה משמעותה השפעה ישירה על גודל הפיצוי הכספי שמגיע לתובע.

 

 את מי ניתן לתבוע בגין תאונת דרכים עם נפגעי תאונות דרכים?

כאמור, כל נהג במדינת ישראל חייב להיות מבוטח בפוליסת ביטוח חובה על פי חוק. ביטוח זה נועד לכסות נזקים גופניים או נפשיים העלולים לקרות לו, לנוסעים שברכבו או לעוברי אורח שהרכב פגע בהם, במקרה של תאונת דרכים.

א. נהג המעורב בתאונת דרכים יכול לתבוע את חברת הביטוח שביטחה את רכבו.

ב. נוסעי הרכב המעורב בתאונת דרכים יתבעו את חברת הביטוח שביטחה את הרכב

ג. הולך רגל– תובע את מבטחת הרכב אשר פגע בו. באם היו מעורבים כמה כלי רכב בפגיעה בהולך הרגל, רשאי הוא לתבוע את אחת ממבטחות הרכבים אשר פגעו בו או את כולן.

עורך דין תאונות דרכים – אריאלה גפן, עורכת דין

 
עו”ד אריאלה גפן, בעלת תואר במשפטים (LL.B) ובעלת רישיון עריכת דין משנת 2004 ומביאה עימה ניסיון משפטי רב בייצוג משפטי בתביעות נזיקין מורכבות כאשר את ניסיונה המשפטי בתאונות דרכים צברה כאשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל ובהמשך דרכה המקצועית הייתה עורכת דין בכירה במשרדי עורכי הדין המובילים והחזקים בישראל, כיום לאחר שעורכת הדין "עברה צד" ומייצגת רק תובעים, ניסיון זה מעניק למשרד יתרון משמעותי בייצוג תובעים בזכות ראייה משפטית רחבה ומעמיקה ביותר והבנת דרך החשיבה והפעולה של חברות הביטוח שממונפת לטובת הייצוג המשפטי שלך בתאונת הדרכים בהצלחה רבה.
 
 
משרד עורכי דין נזיקין אריאלה גפן הינו משרד מוביל בישראל בתביעות תאונות דרכים. עורכת הדין הדין אריאלה גפן מייצגת נפגעי תאונות הדרכים מול חברות הביטוח הגדולות בישראל, המוסד לביטוח לאומי והמעסיק, וזאת על מנת למצות את הזכויות המשפטיות ואת הפיצוי הכספי המירבי שמגיע לך ולבני משפחתך.

חשוב להדגיש, כי לא בכל מקרה קיימת עילה להגשת תביעת נזיקית בגין תאונות דרכים עם נפגעים, וכי כדי להוציא את הפיצוי המרבי בגין הנזק שנגרם לנפגעי תאונות הדרכים ובשל המורכבות של הנושא והמומחיות הנדרשת, מומלץ לבחור בעורך דין תאונות דרכים מיומן ומקצועי שיצליח להוכיח שמדובר בתאונת דרכים ואת הנזק הפיזי או הנפשי שנגרם לנפגע.

במשרד עורכי הדין אריאלה גפן אנו מטפלים בתביעות תאונות דרכים מורכבות וקשות באופן מקצועי ואמין עם ניסיון משפטי רב, תוך היעזרות במיטב הרופאים והמומחים על מנת לקבל תמונה מדויקת וחוות דעת מתאימה עד לניצחון בהליך המשפטי וקבלת פיצוי כספי מרבי עבור הנפגע.

פנו עוד היום למשרד עורכי דין אריאלה גפן לבדוק את זכאותכם לפיצוי כספי ללא התחייבות.

משרד עורכי דין אריאלה גפן – משרד עורכי דין נזיקין

עורכת הדין אריאלה גפן התחילה את דרכה כאשר ייצגה משפטית את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים, ניסיון משפטי זה מעניק למשרד יתרון משמעותי וניכר בייצוג בתביעות תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את חברות הביטוח ודרכי הפעולה שלהן על מנת לדחות את התביעה, והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת נפגעי תאונת הדרכים.

משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין נזיקין המתמחה בייצוג משפטי של נפגעי נזקי גוף, נפש ורכוש על מנת שיקבלו את הפיצוי הכספי המרבי בגין הנזקים שנגרמו להם. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואגים להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם.

במקרה ואתם זקוקים ל- עורכי דין תאונות אופנוע, עורך דין תאונות אופנוע, תאונת דרכים עורך דין, עורך דין תאונות דרכים מומלץ, עורך דין תאונות דרכים, עורך דין תאונות דרכים בתל אביב, עורכי דין מובילים בתחום הנזיקין אנא פנו למשרדו לקבלת חוות דעת משפטית.

 

חשוב לציין, כי עורך דין מומחה לתאונות דרכים כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אותכם במהלך הגשת תביעת בגין נזקי הגוף לכל אורך ההליך המשפטי באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות, לכן חשוב מאוד לקבל ייצוג משפטי בעל ידע נרחב בתחום הנזיקין שכן נדרש ידע מקצועי רחב של החוק והפסיקה בתחום.

לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן בתאונות אופנוע או תאונות דרכים, נפילה ממשאית תאונת דרכים.

האמור במאמר אינו מובא כתחליף לקבלת יעוץ משפטי של עורך דין והוא מהווה מידע כללי בלבד, אשר אינו מהווה ייעוץ משפטי מחייב ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא.

לייעוץ משפטי בתביעות תאונות דרכים אנא צרו קשר עם עורכת הדין אריאלה גפן במספר טלפון 0733-752-766 או במייל ariella@gefen-law.com או באתר gefen-law.com

.אין באמור לעיל כדי להוות ייעוץ משפטי, חוות דעת או תחליף לייעוץ משפטי אצל עו"ד, האמור לעיל אינו אלא תיאור כללי בלבד ולא מחייב של הנושאים. מדיניות השימוש באתרח

לקבלת ייעוץ משפטי ממוקד, אסטרטגי ובניית תוכנית פעולה, התקשרו -0733-752-766 או השאירו פרטים וניצור קשר עוד היום

אריאלה גפן – משרד עורכי דין

מאמרים נוספים מאת עורכת הדין אריאלה גפן

תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך

מתי תוגש תביעת תאונת דרכים לאחר תיקון דרך או טיפול ברכב? עורכת הדין אריאלה גפן, עורכת דין תאונות דרכים תדון בשאלות האם אירועי תאונות מסוימים שבו נגרמו לנהג או לנוסעי ברכב נזקי גוף בזמן "תיקון דרך" או "טיפול דרך" ייחשבו כ-"תאונת דרכים" ? האם תאונת דרכים בשל תיקון דרך או טיפול ברכב תהיה מכוסה על ידי פוליסת ביטוח החובה של הרכב?

צרו קשר עוד היום

עורכת הדין אריאלה גפן תשמח לעמוד לרשותכם בכל שאלה

עורך דין תאונות דרכים
small_c_popup.png

אריאלה גפן - משרד עורכי דין

נפגעתם בתאונת דרכים? אולי אתם זכאים לפיצוי כספי

אנא מלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם

small_c_popup.png
עורך דין תאונות דרכים

אל תוותרו על הזכויות שלכם

אם נפגעת או נפצעת מגיע לך פיצוי כספי.

השאירו פרטים להערכת הפיצוי הכספי שמגיע לך ועורכת הדין אריאלה גפן תיצור קשר בהקדם

דילוג לתוכן