תביעת תאונת דרכים
עורך דין תאונות דרכים - כמה פיצויים מקבלים עבור תאונת דרכים? למשרדנו מגיעים לקוחות רבים כאשר השאלות העיקריות נסובות סביב כמה פיצוי מקבלים עבור שבר בקרסול או כמה פיצוי מקבלים עבור שבר ברגל? שאלות אילו מורכבות ולא תמיד ניתן לתת תשובה מלאה לעניין הפיצוי הכספי שכן הפיצוי נגזר מכמה גורמים עיקרים אשר משפיעים על גודל הפיצוי כמו דרגת נכות שנקבעה, גילו של התובע ומספר ימי האשפוז בגין תאונת הדרכים שבה אושפז הנפגע, כמו כן ישנם ראשי נזק לתאונות דרכים כפי שיפורט להלן:

כמה פיצויים מקבלים עבור תאונת דרכים?

שנת 2019 הסתיימה עם מעל ל- 340 בני אדם אשר נהרגו בתאונות דרכים קשות וקטלניות, כאשר על פי נתונים סטטיסטים כמעט בכל ארבעה ימים נפגעו הולכי רגל, כמו כן בממוצע של חמישה ימים נהרג רוכב אופנוע בתאונת אופנוע, וגרוע מכל כמעט בכל חודש נהרגים ילדים עד גיל ארבע בתאונת דרכים. במקביל על פי סקר פנימי שערך משרד עורכי דין אריאלה גפן אנו רואים עליה ניכרת בנפגעי תאונות אופניים חשמליים ותאונות עם קורקינטים חשמליים ולמרבה הצער חלקם עם פציעות קשות וקטלניות אשר הותירם את רוכבי האופניים עם נכות קשה של 100% ואף במקרים מסוימים תאונות דרכים שהובילו למוות.

עורך דין תאונות דרכים – כמה פיצויים מקבלים עבור תאונת דרכים?

למשרדנו מגיעים לקוחות רבים כאשר השאלות העיקריות נסובות סביב כמה פיצוי מקבלים עבור שבר בקרסול או כמה פיצוי מקבלים עבור שבר ברגל? שאלות אלו מורכבות ולא תמיד ניתן לתת תשובה מלאה לעניין הפיצוי הכספי שכן הפיצוי נגזר מכמה גורמים עיקרים אשר משפיעים על גודל הפיצוי כמו דרגת נכות שנקבעה, גילו של התובע ומספר ימי האשפוז בגין תאונת הדרכים שבה אושפז הנפגע, כמו כן ישנם ראשי נזק לתאונות דרכים כפי שיפורט להלן:  חישוב סכום הפיצוי בתאונת דרכים יודגש, אם נפגעת בתאונת דרכים, הינך זכאי\ת לקבל פיצויי כספי בעקבות תאונת הדרכים וזאת על פי חוק הפלת"ד וללא קשר לשאלת האשמה בתאונה – כך שגם אם אתם אשמים בתאונת דרכים אתם זכאים לפיצויים על פי העיקרון שיש להחזיר את הנפגע, ככל האפשר, למצבו הפיזי והנפשי לפני קרות תאונות הדרכים. א. במקרה של מוות – יורשי הנפגע מתאונת הדרכים וכן תלוייו זכאים לפיצויים בגין: כאב וסבל, מצבה, פיצוי כספי בגין השנים האבודות, כלומר פיצוי כספי בגין השנים בהם הנפגע היה עדין חי ומתפרנס אילולא תאונת הדרכים. ב. במקרה של מחלה – במידה ותאונת הדרכים היא שהובילה להתפרצות מחלה או לחילופין להחמרת מחלה קיים, במקרה דנן יהיה זכאי הנפגע לפיצויים בגין נזקי המחלה ואם נזקי אילו פגעו בכושר השתכרותו גם ניתן יהיה לקבל פיצוי כספי. ג. במקרים של פציעות פיזיות או נפשיות כמו שבר בצלעות, שבר בקרסול, שבר בא, אובדן איברים(פרפלגיה), נכות קשה בתאונת דרכים כמו שיתוק פלג תחתון או עליון

ראשי נזק בתאונות דרכים – כיצד מחשבים את גובה הפיצוי?

א. כאב וסבל – ראש נזק כאב וסבר מוכר בפסיקה גם "כנזק לא ממוני", כאשר החישוב של ראש הנזק הינו בהתאם לנוסחה מתמטית שמחשבת את שיעור הנכות הרפואית הצמיתה, גיל הנפגע ומספר הימים בהם היה הנפגע מאושפז. חשוב להבין, כי ככל שייקבע כי שיעור הנכות לנפגע תאונת הדרכים הינו גבוה יותר, בהתאם לכך לשיעור הנכות יגדל הפיצוי הכספי אשר מגיע לנפגע. גילו של הנפגע תאונת הינו פרמטר נוסף אשר משפיע על גודל הפיצוי, כך שככל והנפגע הינו מבוגר יותר בהתאם לכך יוקטן גודל הפיצוי הכספי המגיע לנפגע וזאת על פי החישוב המתמטי שכל שנה מעל גיל שלושים יופחת הפיצוי באופן יחסי. יודגש, את הפיצויים עבור סעיף "כאב וסבל ועוגמת נפש" ניתן לחשב על פי נוסחה בתקנות הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים "חישוב פיצויים בשל נזק שאינו נזק ממון", התשל"ו-1976. ב. אובדן כושר השתכרות והפסדי שכר – במידה והנפגע לא היה מסוגל לחזור לעבודתו בעקבות תאונת הדרכים ונגרמו לו הפסדי שכר, או במקרה כושר עבודתו של הנפגע נפגעה כך שלא יוכל לחזור לעבוד יותר הוא יהיה זכאי לפיצוי כספי בגין הפסדי שכר עתידי ג. הוצאות רפואיות בתאונת דרכים – אף על פי כי על פי חוק הבריאות הישראלי כולם זכאים לשירותים רפואיים במסגרת סל הבריאות, אך במקרה של תאונת דרכים הנפגע יהיה זכאי לשירותים בריאות שאינם נמצאים בסל הבריאות כאשר חברת הביטוח אשר הוציאה את פוליסת ביטוח החובה תהיה אחראית על הכיסוי הביטוחי. ד. הוצאות עבור עזרת הזולת וסיעוד – נפגע תאונת דרכים יהיה זכאי לפיצויים עבור הוצאות שונות אשר אמורות לתמוך בחזרתו לתפקוד רגיל ככל שניתן כמו לדוגמא: הוצאות ניקיון, הוצאות לעזרה במשק בית, רחצה, הלבשה, קניות. נפגע תאונת הדרכים ייהיה זכאי להחזר הוצאות גם בגין קרובי משפחה אשר סייעו לו. ה. הוצאות בגין התאמת דיור – ניתן לבקש התאמת דיור לדירה המאפשרת תנועה עם כיסא גלגלים במידה והנפגע נותר עם נכות קשה מתאונת הדרכים. ו. הפסדי פנסיה – את אובדן ההכנסות להפרשות לפנסיה ניתן לחשב על פי מספר פרמטרים ידועים מראש אשר מתבססים על מה הייתה ההפרשה לפנסיה אלמלא תאונת הדרכים. ז. הוצאות משפט – נפגע תאונת דרכים יהיה זכאי להחזר הוצאות משפט במידה והוא זוכה בתביעה. ח. תשלום תכוף

חשיבות עורך דין לענייני תאונות דרכים

לאור מורכבות נושא עניין תאונות הדרכים וכך שחברות הביטוח נלחמות להוריד את גודל הפיצוי שמגיע לנפגעי תאונת דרכים, ועל מנת שתבטיחו את הזכויות שלכם ואת הפיצויים הכספיים המרביים שמגיע לכם בגין תאונת דרכים יש חשיבות רבה לקבלת ייעוץ מעורך דין תאונות דרכים מומחה או עורך דין תאונות דרכים מומלץ שיידע להתוות את האסטרטגיה הנכונה בניהול תביעת תאונת דרכים מול חברת הביטוח.

משרד עורכי דין נזיקין – תאונות דרכים

עורכת הדין אריאלה גפן ייצגה משפטית בעברה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתיקי תאונות דרכים מורכבים וקשים, ניסיון משפטי זה מעניק למשרדנו יתרון משמעותי בייצוג תובעים נפגעי תאונות דרכים, שכן עורכת הדין אריאלה גפן מכירה לעומק את חברות הביטוח ודרכי הפעולות שלהן, והיא תדע למנף ידע וניסיון זה לטובת הגשת תביעת תאונת דרכים. משרד עורכי דין אריאלה גפן הינו משרד עורכי דין תאונות אופנוע בייצוג נפגעי תאונות דרכים או ובייצוג לקוחות שהיו מעורבים בתאונות אופנוע. המשרד מייצג לקוחות שנפגעו בתאונות קשות ולצערנו אף קטלניות ודואגים להם ולבני משפחתם במקצועיות וביעילות על מנת שיקבלו את הפיצוי המרבי שמגיע להם. חשוב לציין, כי עורך דין תאונות דרכים מומלץ כמו עו"ד אריאלה גפן היא שתייצג אותכם במהלך הגשת תביעת תאונת דרכים לכל אורך ההליך המשפטי באופן אישי ומסור ותלווה אתכם בזמינות מרבית וללא פשרות. לאור הנסיון הרב של עורכת הדין אריאלה גפן אשר ייצגה את חברות הביטוח הגדולות בישראל בתביעות תאונות דרכים, היכרות מעמיקה זו מעניקה למשרד יתרון משמעותי בהבנה האסטרטגיה המשפטית של חברות הביטוח ואת קווי ההגנה שלהן בתאונות אופנוע או תאונות דרכים. צרו קשר עוד היום 0733-752-766